söndag 5 februari 2012

Introduktion till Eclipse för nybörjare som vill göra en egen Android app

Som en av mina läsare föreslagit i kommentarerna, så är Youtube en ovärderlig källa till att hitta guider som steg för steg förklarar för nybörjare hur man gör en egen app för Android i Eclipse.

För dig som funderar på ifall Java är för svårt för dig att använda som nybörjare eller inte, så tror jag att den video-tutorial som jag länkar till nedan kan vara ett bra intro för att känna lite på ifall det är något för dig eller inte. Videon är en halvtimme och väldigt grundlig och bör vara lämplig för alla som har någorlunda datorvana. Ta ditt första steg mot att tjäna pengar på din egen Android-app och kolla in länken nedan. Lämna gärna ett omdöme i kommentarerna vad du tyckte, så att övriga läsare får ett bättre underlag för att bestämma sig ifall den är bra eller inte.

http://www.youtube.com/watch?v=lbjO3QhS9VU

4 kommentarer:

  1. Tjena Manne,
    Tänkte bara tipsa om en sida angående tutorials.

    http://thenewboston.org/list.php?cat=6

    Finns ca 200 tutorials om android, 5-8 min långa.
    Om man har tid att ta sig igenom alla så har man det mesta för att komma igång och skapa egna appar.

    Är själv på nummer 102 och kan varmt rekommendera dessa.

    /Fritz

    SvaraRadera
  2. Tjena Kalle,

    Tackar så mycket! En riktigt guldgruva ju! :) Hur lång tid har det tagit dig att komma till nr 102, cirka?

    Hur går det med din egna app förresten? Kan man få en update om läget? :)

    /Manne

    SvaraRadera
  3. Tjena Manne,

    Jag har nog kollat någon timme varje dag i 1 vecka kanske.

    Har kodat på ett nytt spel i några månader, dock har jag lagt det på hyllan då jag målade in mig i ett hörn.

    Just nu uppdaterar jag mitt memoryspel med lite annonsering, mest för att lära mig om detta.

    2 Player Memory, som det heter, har ca 40-50 nedladdnigar om dagen, totalt 4100 nedladdningar.

    Har en del ideer om nya spel, mestadels multiplayer spel, dock så saknar jag kunskap om detta.

    Kommer nog påbörja något nytt spel i veckan, får se hur det urartar sig.

    /Fritz

    SvaraRadera
  4. Tack för svaret! Mycket intressant att höra. Hur funkar implementeringen av annonserna? Är det krångligt? Har du tjänat några pengar? ;)

    /Manne

    SvaraRadera