lördag 30 juli 2011

App Inventor it is!

Jag har nu testat på App Inventor lite, genom att gå igenom Googles egen tutorial "Hello Purr" (http://appinventor.googlelabs.com/learn/setup/hellopurr/hellopurremulatorpart1.html). Jag tycker att App Inventor verkar duga bra för mina ändamål, och med tanke på att det inte verkar vara några problem att ladda upp App Inventor apps till Android Market (se tidigare inlägg) så har jag bestämt mig för att använda det för att göra min första app. Efter det får jag ta ställning till ifall jag vill fortsätta att använda det eller ifall Java/Eclipse är ett bättre alternativ. Men för Delmål 1-4 (se tidigare inlägg "Målsättningar") är det alltså nu bestämt att det är App Inventor som gäller! :)

I de kommande inläggen kommer jag dela med mig lite om hur jag tänker angående hur jag ska bestämma mig för vilken typ av app jag ska göra samt även tips och tricks som jag lär mig när jag leker runt i App Inventor. Snart ska jag också dela med mig av en mer exakt preliminär tidplan för mitt projekt. Ifall någon av er som läser den här bloggen (faktiskt fler än jag trodde) som håller på med liknande projekt som jag, lämna gärna en kommentar, vi kanske kan utbyta erfarenheter :)

Peace så länge!

2 kommentarer:

  1. Snubblade in här via google... en liten heads up: http://www.theregister.co.uk/2011/08/10/app_inventor/

    SvaraRadera
  2. Ojdå, där ser man. Tackar för heads-upen! Jag får kolla upp det här lite noggrannare. Det verkar ju dock inte ha några konsekvenser för mitt första projekt som jag hoppas blir klart innan detta kan påverka. Men det är ju helt klart något att överväga på lång sikt.

    SvaraRadera