onsdag 27 juli 2011

Första inlägget

Då drar jag igång min blogg här, där jag tänker skriva om min egen process från total nybörjare på Android till att förhoppningsvis tjäna min första krona på egna appar (och därefter förhoppningsvis stora rikedomar :). Tanken är att ni andra där ute som kanske också är sugna på att göra en egen app, men inte kan så mycket om att programmera för Android osv, ska kunna läsa min blogg och få en hel del tips, så att det blir lättare för er. Eftersom jag också är en nybörjare, kommer du som är nybörjare antagligen också få nytta av de saker som jag upptäcker under min egen lärandeprocess, och antagligen sparar det dig en hel del tid och letande också, eftersom jag kommer publicera det mesta här.

Min tanke är att jag ska dela med mig av i princip all information på den här bloggen: hur jag går tillväga för att skapa själva appen, vilka program jag använder, vilken min strategi är för att försöka marknadsföra appen, resultatet av detta, och när det blir dags för det - hur mycket pengar jag tjänar, hur många downloads min app får, osv.

Personligen har jag lite erfarenhet av programmering från gymnasiet, men eftersom det är "några" år sedan man gick i gymnasiet så är de kunskaperna både rostiga och oanvändbara i dagens läge (programmerade i Pascal). I övrigt har jag ingen programmeringserfarenhet, dock stor datorvana.

Ställ gärna frågor och kommentera mina inlägg ifall ni har frågor som jag kanske kan hjälpa till med. Nu börjar resan mot att publicera min första egna app på Android Market!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar